Podcast'ler, Spotify Free'nin Premium'dan daha hızlı büyümesini sağlıyor

Resim Kredisi: YiÄŸithan KarakuÅŸ

Yeni bir rapor, Spotify'ın reklam destekli modelinin, podcast dinleyicilerinin artması nedeniyle abonelik modellerinden daha hızlı büyüdüğünü gösteriyor.

AraÅŸtırma firması eMarketer'in raporu , ABD'deki Ãœcretsiz ve Premium Spotify kullanıcılarının sayısını analiz ediyor. Yıl sonuna kadar Spotify'ın yaklaşık 41,5 milyon reklam destekli ABD dinleyicisine, 2020'ye göre %9,7'lik bir artışa ve müzik akışı hizmetindeki paylarını artıran daha büyük bir reklam destekli dinleyici eÄŸilimine sahip olduÄŸu düşünülüyor. eMarketer'a göre, ABD'deki toplam dinleyici sayısı bu yıl %10,1 artarak aylık toplam 83,1 milyon dinleyiciye ulaÅŸacak. Trend devam ederse, Spotify, 2025 yılına kadar her katmanda tahmini 52 milyon, toplamda 100 milyonun üzerinde dinleyiciyle, Premium abonelerle aynı sayıda Ãœcretsiz dinleyici görebilir. Peki bu eÄŸilime ne sebep oluyor ve bir sanatçı veya müzik/podcast dinleyicisi olarak beni nasıl etkileyecek?

2018 ile 2025 arasında Spotify Free dinleyicilerindeki artışı gösteren bir grafik
Resim Kredisi: eMarketer

Planlar arasındaki en büyük fark, elbette Spotify Premium'da reklamsız dinlemedir, ancak çevrimdışı oynatma, mobil cihazlarda isteÄŸe baÄŸlı dinleme ve sınırsız atlama gibi Spotify Free'de kullanılamayan birkaç özellik daha vardır. eMarketer, reklam destekli dinleyicilerdeki artışın nedenini son yıllarda Spotify'da podcast dinlemenin yükseliÅŸi olarak belirtiyor. Spotify, özel ÅŸovlar ve reklam hedefleme araçları gibi yeni özelliklerle son zamanlarda podcast'lere büyük yatırım yaptı.

Spotify, ABD'de ve dünyadaki diÄŸer birçok ülkede kolayca en çok dinlenen hizmettir. Gelecek yıl Spotify'ın ilk kez ABD internet kullanıcılarının %30'una ulaÅŸması bekleniyor. Ancak Ãœcretsiz dinleyicilerdeki hızlı artış hem Spotify hem de sanatçılar için endiÅŸe verici. Her iki taraf da reklam destekli dinleyicilere göre ödeme yapan abonelerden akış başına önemli ölçüde daha fazla para kazanıyor. Bu, Spotify'ın Ãœcretsiz platformlarının ilerlemesini daha da kısıtladığını görebilir mi?

Premium müzik akışı hizmetlerindeki abone sayısını gösteren bir grafik
Resim Kredisi: eMarketer

Spotify'ın 2021 3. Çeyrek kazançlarını görmek için buraya tıklayın.

Spotify, ABD'li dinleyiciler için bir numaralı podcast platformu olduğunu iddia ediyor.

0 Yorumlar